هوش مصنوعی در دانشگاه

Google Translate سال هاست که به غلبه بر موانع زبانی و ایجاد ارتباط بین جوامع در سراسر جهان کمک می کند. به ویژه کسانی که زبانشان در بیشتر فناوری‌ها ارائه نمی شود. گوگل با کمک هوش مصنوعی توانست امروز 24 زبان را به مترجم اضافه کند که اکنون در مجموع از 133 زبان مورد استفاده در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.
بیش از 300 میلیون نفر به این زبان‌های تازه اضافه شده صحبت می‌کنند – به عنوان مثال، میزو، که توسط حدود 800000 نفر در شمال شرق هند صحبت می‌شود، و لینگالا، که بیش از 45 میلیون نفر در سراسر آفریقای مرکزی به آن صحبت می‌کنند. به عنوان بخشی از این به روز رسانی، زبان های بومی آمریکا (کچوا، گوارانی، و آیمارا) و یک گویش انگلیسی (سیرا لئون کرئو) نیز برای اولین بار به ترجمه اضافه شده است.

یادگیری بدون نمونه

این همچنین یک نقطه عطف فنی برای Google Translate است. اینها اولین زبان‌هایی هستند که با ترجمه ماشینی صفر شات اضافه شده‌اند، که در آن یک مدل یادگیری ماشینی فقط متن تک‌زبانه را می‌بیند – به این معنی که یاد می‌گیرد بدون دیدن نمونه، به زبان دیگری ترجمه کند. اگرچه این فناوری چشمگیر است، اما کامل نیست. و ما به بهبود این مدل‌ها ادامه می‌دهیم تا همان تجربه‌ای را که برای مثال با ترجمه اسپانیایی یا آلمانی به آن عادت کرده‌اید، ارائه دهیم. اگر می خواهید جزئیات فنی را بررسی کنید، پست وبلاگ و مقاله تحقیقاتی هوش مصنوعی گوگل را بررسی کنید.

پاسخ‌ها

فهرست مطالب

مطالب مرتبط
برای ارتباط با ما و ارسال درخواست ابتدا با استفاده از دکمه زیر در سایت ثبت نام کنید

ورود